Святой источник
    Вход Регистрация
Специалист по обустройству родников, святых источников

Канон Предтече и Крестителю Господню Иоанну

Автор: Плаксин Олег
Опубликовано: 14 мая 2009 г. 07:01, посмотрело: 5525
Пророки

Канон Предтече и Крестителю Господню Иоанну

Глас 8
Песнь 1
Ирмос: Воду прошед, яко сушу, и египетскаго зла избежав, израильтянин вопияше: Избавителю и Богу нашему поим.

От утробы неплодныя явльшася пророка в ложеснах Девических, во чреве Носимому неизреченно, священнаго воспоем Предтечу.

Пределы естества превозшед, правды соблюл еси законы, беззаконное смешение обличая, не убоявся царева суровства.

Законным млеком воспитався, законоположение совокупления законнаго, яко закона печать запечатствуя, сопротивился еси мерзкому прелюбодеянию.

Богородичен: Чини Тя Ангел и человек, Безневестная Мати, восхваляют непрестанно: Зиждителя бо сих яко Младенца на объятиих Твоих носила еси.

Песнь 3
Ирмос: Небеснаго круга Верхотворче, Господи, и Церкве Зиждителю, Ты мене утверди в любви Твоей, желаний краю, верных утверждение, Едине Человеколюбче.

Древних яко ходатай и новых, Предтече, Евангельских проповеданий ты, представ, смешение беззаконное мучительское обличил еси, славную смерть, радуяся, приял еси.

От матере беззаконныя преднаучена отроковица, объюродевшу пиянством Иродови рече: даждь на блюде главу Иоаннову, матери да подам дар возжеленен.

Обличения не терпя безстудный мучитель богоноснаго твоего языка, славне Предтече, отроковице предает, женским плясанием, честную твою страдальную главу, преславне.

Богородичен: Вселився в Деву телесне, Господи, явился еси человеком, якоже подобаше видети Тя, Юже и показал еси яко истинную Богородицу и верным помощь, Едине Человеколюбче.

Седален, глас 8.
От неплодове просияв судом Божиим и узы разрешив языка отча, показал еси солнце, денницу озаряющее, и людем в пустыни Зиждителя проповедал еси, Агнца, вземлющаго мира грехи. Темже ревностию царя обличил еси, в преславную главу твою усечен быв, приснопамятне, Иоанне всехвальне, молися Христу Богу согрешений оставление даровати празднующим любовию святую память твою.

Слава, и ныне, Богородичен:

Яко Деву и едину в женах, Тя, без Семене рождшую Бога плотию, вси ублажаем, роди человечестии: огнь бо вселися в Тя Божества, и яко Младенца млеком питаеши Зиждителя и Господа. Тем, ангельский и человеческий род, достойно славим пресвятое рождество Твое и согласно вопием Ти: моли Христа Бога согрешений оставление даровати покланяющимся верою пресвятому рождеству Твоему.

Песнь 4
Ирмос: Ты моя крепость. Господи, Ты моя и сила, Ты мой Бог, Ты мое радование, не оставль недра Отча и нашу нищету посетив. Тем с пророком Аввакумом зову Ти: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Не могий терпети обличения дерзости, иже закона томлением повинный, ни дерзость благочестия, иже скверными сластьми растленный, связав, блюдяше невещественно Горним прежде конца ликом совокупляемаго.

Душевредным пиянством и разжжением блудным поболев, отдан окаянный, отроковицы плясанием ножным связан, убийца Пророка бывает. Зачат бо пиянство блуда матерь и лютое беззаконие породи.

Воистинну в тебе не солга Божественный глас: ты бо во пророцех больший еси, яко пророчеству сподобился от самыя утробы в несовершенне телеси, и прореченнаго тобою Бога Слова и видев, и крестив в телеси.

Богородичен: Ты верных похвала еси, Безневестная, Ты Предстательница, Ты и прибежище христиан, стена и пристанище: к Сыну бо Твоему мольбы носищи, Всенепорочная, и спасавши от бед верою и любовию Богородицу Чистую Тебе знающия.

Песнь 5
Ирмос: Вскую мя отринул еси от лица Твоего, Свете Незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тьма, окаяннаго? Но обрати мя, и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.

Матерними наважденьми цену плясания злодемонскаго суровыя львицы суровейшее исчадие испроси, юже и зверие сами в пустыни почитаху, главу Предтечи и проповедника.

О, твоих неизреченных и непостижных судеб, Человеколюбче! Яко во утробе еще суща материи, Духа Святаго приятелище бывша и возрастша целомудрием и чистотою сквернавая испляса отроковица.

Любезно и искренно изволи беззаконное сопряжение любящему к рождественным его питиям и пророче присовокупити убийство, и чашу, исполнену святых и пророческих кровей, сластолюбием растворити.

Богородичен: Матерне дерзновение, еже к Сыну Твоему имущи, Пречистая, сроднаго промышления, еже о нас, не презри, молимся: яко Тебе и едину, христиане, ко Владыце, очищение милостивно предлагаем.

Песнь 6
Ирмос: Очисти мя, Спасе, многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся, к Тебе бо возопих, и услыши мя, Боже спасения моего.

О заповедех закона бедствуяй, блаженне, обличеньми наказуеши беззаконовавшаго: не был бо еси трость, вражиих ветров колеблема дуновеньми.
Кровию заклания глава каплющи твоя, принесеся блудным подвигом вместо мзды, Ирода обличающи и по кончине, яко естество смесивша.

В пустынях ходя, власы велбужи покрываема, во овех убо яко светосиянно жил еси царски, во овех же, яко царску обнося красоту, над страстьми воцарился еси.

Богородичен: Да избавимся от лют прегрешений молитвами Твоими, Богородительнице Чистая, и да улучим, Пресвятая, Божественное сияние из Тебе неизреченно воплощеннаго Сына Божия.

Кондак, глас 5:
Предтечево славное усекновение смотрение бысть некое Божественное, да и сущим во аде Спасово проповесть пришествие. Да рыдает убо Иродия, беззаконное убийство испросивши: не закон бо Божий, ни живый век возлюби, но притворный, привременный.

Икос:
Рождение Иродово всем явися непреподобно, егда посреди питающихся глава постящагося предложися, якоже снедь: радости совокупися печаль, и смеху растворися горькое рыдание, яко главу Крестителеву на блюде нося, пред всеми вниде, якоже рече, отроковица. И клятвы ради рыдание нападе на вся возлежащия тогда с царем: не бо обвесели онех, ниже Ирода самого. Рече бо: оскорбеша печалию не истинною, но притворною, привременною.

Песнь 7
Ирмос: Божия снизхождения огнь устыдеся в Вавилоне иногда, сего ради отроцы в пещи, радованною ногою, яко во цветнице, ликующе, пояху: благословен еси, Боже отец наших.

Блудным желанием, лютым же пиянством вооружен, приразився, разседеся, к воздержания столпу непреклонному и целомудрия ко граду неразрушимому, Христову Крестителю, Ирод беззаконный.

Не ужасеся, Предтече, не устыдеся, не ослабе наученая диаволом, твою принесший честную главу безстыдно на блюде, наваждением матерним прельстивши ум.

Яко светильник, просиял еси, предпослався же, яко Ангел; яко Пророк, проповедуеши Агнца Божия, явльшагося Христа; яко мученик, мечем во главу усеклся еси, предвозвещая Того и сущим во аде мертвым.

Богородичен: Избавльшеся рождеством Твоим осуждения древняго падения, явленную вину свобождения, Тя, Мати Дево, с Сыном Твоим, давшим избаву о нас Себе, присно славим.

Песнь 8
Ирмос: Седмерицею пещь халдейский мучитель Богочестивым неистовно разжже, силою же лучшею спасены, сия видев, Творцу и Избавителю вопияше: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Предтекий рождество Твое и Божественное страдание, в преисподних мечем бывает пророк и вестник тамошняго пришествия Твоего, яко глас Слова Иоанн взывая: мертвии, - Животодавца, слепии, - Светодавца, плененнии, - Избавителя Христа превозносите во вся веки.

Девическаго рождества предтек от неплодове, ныне вольнаго вся Создавшаго бысть распятия предшественник, усекновением главным сущим во аде зовый: отроцы, благословите, священницы, воспойте, людие, превозносите во вся веки.

Главе твоей от телесе отъяте бывши, Предтече, твоею плотию душа владящая от сея разделися, но Божество от плоти Еммануила не разлучися отсюду, и кость не сокрушися Бога и Владыки. Темже превозносим Его во веки вся.

Богородичен: Господородительнице Пречистая, души моея язвы и гноения милостивною мольбою Твоею, Дево, очисти и падша возстави. Спаси мя, Всенепорочная, блуднаго, спаси: Ты бо ми еси Предстательница и заступление, едина Чистая и Благословенная во вся веки.

Песнь 9
Ирмос: Устрашися всяк слух неизреченна Божия снизхождения, яко Вышний волею сниде даже и до плоти, от девическаго чрева быв Человек. Темже Пречистую Богородицу, вернии, величаем.

Устрашися полк лукавый и сего предстатель диавол богословнаго твоего, Пророче, языка, Христа проповедавшаго, и отроковицею скверною Ирода повину главу усещи твою, но мы тя, Крестителя, величаем.

Удоль убо естества смирена возвысися, и холм смирися смертныя гордыни, глас бо вопиющаго воззва в пустынях света, во адовых жилищах: врата возмитеся, Царь бо всех внидет.

Трепещут страсти человеческия и страхом отбегают демони, осенением от Бога тебе данныя благодати. Но от обоих искушений стадо твое избави, Господень Предтече, верою тя присно величающее.

Богородичен: Напрязи, и успевай, и царствуй, Сыне Богоматере, исмаильтеския люди покоряя, борющия нас, воинству победы даруя на варвары враги мольбами рождшия Тя, Слове Божий.

Светилен.
Во пророцех больша познана и апостол предъизбранна бывша, песньми похвальными венчаем Предтечу благодати: во главу бо усечен бысть закона ради Господня.

Слава:
Скверный Ирод чистоты садителю, тебе, Крестителю Спасов, главу усече льстивне, обличений же твоего языка посещи никакоже возможе.
И ныне, Богородичен:

Иже клятву мирскую Божественным рождеством Твоим, Чистая, потребльши, стадо, Тебе молящееся верно, от всяких бед избави молитвами Твоими Отроковице.


2-Й КАНОН СВЯТОМУ ЧЕСТНОМУ СЛАВНОМУ ПРОРОКУ, ПРЕДТЕЧЕ И КРЕСТИТЕЛЮ ГОСПОДНЮ ИОАННУ
В праздник Усекновения его честной главы
(29 августа/11 сентября)
Глас 8
Песнь 1

Ирмос: Истрясшему в мори мучительство фараоне и Израиля сушею наставльшему поим Христу, яко прославися во веки.

Пустыни красное овча, Захариин плод и Елисаветино паче надежди прозябение, предповелевает верным торжествовати честную его память.
О, рождения, исполнена крове! О, пира мерзка! Убийством бо пиянство Ирод раствори, трапеза же его скверноубийства горькаго исполнися.
Обличившаго Ирода беззаконнующа, вернии, и отсечение главы претерпевша, воспоим Крестителя, яко за ревность Божию умерщвлена.
Богородичен: Неописаннаго Бога Слова, всего всельшася в Тя, родила еси. Чистая Богородительнице, сугуба Того, яко едина суща Сына, воплощенна из Тебе неизреченно.

Песнь 3
Ирмос: Несть свят, яко Господь, и несть праведен, яко Бог наш, Егоже поет вся тварь: несть праведен, паче, Тебе, Господи.

Болий не воста в рожденных женами Иоанна, взываше Христос Истина: во утробе бо позна создание Создавшаго, проповедаше матерним гласом.
Перстом, первее, показав Агнца и языком, второе, Ирода обличил еси, главою же, третие, источаеши чудеса от зданна сосуда нам.

Рождение славно, Крестителю Христов, и житие твое непорочно, и предъизшествие честно, и показание странно, смерть честна и погребение славно.
Богородичен: Бог Сый, Сам Себе истощил еси, Единородне, да спасеши, яже создал еси, ихже ради вочеловечился еси, воплощся от Девы, и, все мое пременив естество, привел еси Твоему Родителю.

Седален, глас 8.
От неплодове просияв судом Божиим и узы разрешив языка отча, показал еси солнце, денницу озаряющее, и людем в пустыни Зиждителя проповедал еси, Агнца, вземлющаго мира грехи. Темже ревностию царя обличил еси, в преславную главу твою усечен быв, приснопамятне, Иоанне всехвальне, молися Христу Богу согрешений оставление даровати празднующим любовию святую память твою.

Слава, и ныне, Богородичен:

Яко Деву и едину в женах, Тя, без Семене рождшую Бога плотию, вси ублажаем, роди человечестии: огнь бо вселися в Тя Божества, и яко Младенца млеком питаеши Зиждителя и Господа. Тем, ангельский и человеческий род, достойно славим пресвятое рождество Твое и согласно вопием Ти: моли Христа Бога согрешений оставление даровати покланяющимся верою пресвятому рождеству Твоему.

Песнь 4
Ирмос: Из горы приосененныя, Слове, пророк, единыя Богородицы, хотяща воплотитися боговидно усмотри и со страхом славословяше силу Твою.
Уяснил еси нам Христово Царство, показал еси людем пути покаяния и Ирода обличил еси беззаконнующа, великий проповедниче, Иоанне мудре.
Не терпя, Крестителю, Ирод обличения, победися гневом, и завистию, и горестию; и соблюдаше время рождения, в неже усече главу твою, проповедниче Христов.

Веселися, Крестителю, да играет дух твой: обличаеши бо и тамо безбожнаго Ирода и сущим во аде проповедуеши душам, глаголя: спасение наше приближися.

Чудится земля твоему житию, Иоанне, проповедует небо неправедное твое заколение, и сказует множество добродетелей твоих Церковь, воспевающи.
Богородичен: Родився от Матере, Девы Непорочныя, сохранил еси чисту по рождестве, Иже в мое существо Весь облекся, греха кроме.

Песнь 5
Ирмос: От нощи неведения боговедением просветивши концы, просвети мя утром человеколюбия Твоего, Господи.
Пустынное овча и вселенной стяжание Предтеча днесь готовит духовную трапезу нам.
Сластей раба и законов преступника, обличил еси, Иоанне, Ирода, Иродиады горькаго рачителя.
Иродиада пляшет, Иоанн вяжется и закапается. О, пиянства Иродова! О, несмысльства души его!

Богородичен: Радуйся, Божественная Горо, от Неяже Камень отсечеся без рук, Пречистая, усырившися Богу и Слову, Всенепорочная, плотию.

Песнь 6
Ирмос: Якоже пророка избавил еси из глубины преисподния, Христе Боже, и мене от грехов моих избави, яко Человеколюбец, и управи живот мой, молюся.
Усечение честныя и всехвальныя твоея главы, Предтече Христов, почитающе, славим твою приснохвальную и всемирную память, преблаженне.
О, сквернаго гощения! О, горькаго рождения! О, пиянства сквернаго Ирода беззаконнаго! Содержим бысть к беззаконию и обличаемь, Пророка убити поучавается.

Плясавши новая египтяныня посреди пира сквернено, главу испроси, сея обличившую родительницу и Иродову наложницу.

Богородичен: Иже ныне Сын Девы, первее Сын Отеч показася, не ин разумеваемь, от видимаго, аще и пребысть един во обою совершен.

Кондак, глас 5:
Предтечево славное усекновение смотрение бысть некое Божественное, да и сущим во аде Спасово проповесть пришествие. Да рыдает убо Иродия, беззаконное убийство испросивши: не закон бо Божий, ни живый век возлюби, но притворный, привременный.

Икос:
Рождение Иродово всем явися непреподобно, егда посреди питающихся глава постящагося предложися, якоже снедь: радости совокупися печаль, и смеху растворися горькое рыдание, яко главу Крестителеву на блюде нося, пред всеми вниде, якоже рече, отроковица. И клятвы ради рыдание нападе на вся возлежащия тогда с царем: не бо обвесели онех, ниже Ирода самого. Рече бо: оскорбеша печалию не истинною, но притворною, привременною.

Песнь 7
Ирмос: В начале землю основавый и Небеса словом утвердивый, благословен еси во веки, Господи, Боже отец наших.

Закон Божий проповедуя, Иоанн злочестиваго не убояся Ирода беззаконнующаго уцеломудрити: огнь бо бе в нем греха его.
О, главы, ясно законополагающия и от земли Ироду провозглашающия: не достоит тебе беззаконнующу багряницу носити, яко мучительскую одежду.
Оружии скверными беззаконный Ирод вооружився, с клятвою исполняше беззаконие, гощения пиянство имея тамо, своинствующее тому.
Богородичен: Безплотен сый - непреложно воплотися; Безлетен сый - во времени познася от Девы, всех Зиждитель, несмесно пребыв, якоже бе, и быв, якоже не бе.

Песнь 8
Ирмос: На горе святей прославльшася и в купине огнем Приснодевы Моисеови тайну явльшаго, Господа пойтеи превозносите во вся веки.
Проповедавый Христово пришествие сущим во аде, верою возвещая, болезни решаяй приходит Господь славы, Егоже превозносим во вся веки.
В темнице тя затвори Ирод, Иоанне, втораго Илию, и, железными узы связав, уби, покаяния и Царствия вернаго священнопроповедника.
О, трапезы, крове исполненныя! О, снедей, убийством растворенных! О, пира, исполнена суетства! О, безчеловечия и скверноубййства Ирода беззаконнаго!
Богородичен: Горе весь и доле весь, Слове, в недрех Отчих и Матере Твоея, весь Бог и весь естеством Человек, един Ипостасию и сугуб естеством еси, Милостиве.

Песнь 9
Ирмос: Проявленное на горе законоположнику во огни и купине рождество Приснодевы в наше, верных, спасение песньми немолчными величаем.
Паки Иезавель ликует на Илию, паки египтяныня Иосифа ищет, Пророка же и Крестителя Спасова - ныне явльшаяся Иродиада сквернавая.
Во главу усечен быв, Иоанне, от Ирода, сущим в аде душам послался еси проповедати Грядущаго и тех спасти всех, прежде скончавшихся верных от Адама.

Светильник Света и глас Слова сый, проповедник Агнца Божия, пустынное овча, Иоанне, честный мучениче Господень, моли спастися поющим тя.
Богородичен: Едина в женах по рождестве явилася еси Дева, едина в женах Ты Богородительница показалася еси, едина разрешила еси от болезни Еву и первородную изсушила еси клятву.

Светилен.
Во пророцех больша познана и апостол предъизбранна бывша, песньми похвальными венчаем Предтечу благодати: во главу бо усечен бысть закона ради Господня.

Слава:
Скверный Ирод чистоты садителю, тебе, Крестителю Спасов, главу усече льстивне, обличений же твоего языка посещи никакоже возможе.

И ныне, Богородичен:

Иже клятву мирскую Божественным рождеством Твоим, Чистая, потребльши, стадо, Тебе молящееся верно, от всяких бед избави молитвами Твоими Отроковице.





Основан в 2008 году